Παρασκευή 20 Νοεμβρίου 2009

Οδηγική συνείδηση

Μήνες τώρα σκεφτόμουν να αναρτήσω για τα κακώς κείμενα των ελληνικών δρόμων, την έπαρση και την άγνοια των ελλήνων οδηγών και τις μαύρες τρύπες του ΚΟΚ. Όλο έλεγα θα βρεθεί κάποιο περιστατικό να σταθεί εφαλτήριο για χώσιμο και δυστυχώς να που μας έτυχε χθες. Ο γαμπρούλης μου είχε ένα τροχαίο χθες με το scooterακι του. Τυχερός μέσα στην ατυχία του, τη σκαπούλαρε μόνο με ένα σπασμένο πόδι και κάτι εκδορές. Και το σοκ. Ας όψεται το κράνος, το jacket και τα γάντια που φορούσε, ειδάλλως θα είχε γίνει και το κεφάλι του πίτσα.
Ένας κυριούλης (αλλοδαπός) θεώρησε έξυπνο να κάνει παράνομα αναστροφή επί της Πειραιώς και παρά τα φρένα ο γαμπρός καρφώθηκε στο αυτοκίνητο του κυριούλη, το scooter έγινε μπίλιες και ο γαμπρός με το ΕΚΑΒ στον Ερυθρό Σταυρό. Ο κυριούλης κι ο συνεπιβάτης του θεώρησαν σκόπιμο να αποφύγουν την ταλαιπωρία και προσέφεραν στο γαμπρό μου 2000ευρώ για να μην κληθεί αστυνομία, τροχαία κλπ και να περάσει το περιστατικό στη ζούλα. Α καλό ε; Ευτυχώς, το τροχαίο έγινε σε πολύ κομβικό σημείο και υπήρχαν πολλοί αυτόπτες μάρτυρες κι έτσι ακολουθήθηκαν όλες οι νόμιμες οδοί. Άκου θράσσος, δηλαδή, εμ ξένοι σε ξένοι χώρα, εμ κάνουν τη μαλακία τους εμ θέλουν να μας δωροδοκήσουν κιόλας; Ρε ουστ, άντε στη χώρα σας παλιο... μην πω την προέλευση τους και με πείτε ρατσίστρια...
Το πόσες παρανομίες και κουλαμάρες βλέπω καθημερινά στο δρόμο, δεν περιγράφονται και δεν αρκεί μια ανάρτηση για να ξεμπροστιάσω αυτά τα σκηνικά. Οδηγική συνείδηση μηδέν, έως και sub-zero. Από τους οδηγούς μοτοσυκλετών που δε φοράνε κράνος (ή το κοτσάρουν επιδεικτικά στον αγκώνα, μην τυχόν και πέσουν και πονέσει το χέρι), στους οδηγούς αυτοκινήτων που δε φοράνε ζώνη ασφαλείας (ναι ναι, ακόμα και τη σήμερον ημέρα που στα καινούριας τεχνολογίας αμάξια χτυπάει το beep beep της υπενθύμισης, υπάρχει ακόμα ο εξυπνίδης που έχει περάσει και δέσει τη ζώνη πίσω από το κάθισμα, άρα να οδηγεί άρχοντας χωρίς να ενοχλείται από τον βόμβο ή και ο πιο hi-tech εξυπνίδης που έχει ζητήσει στο συνεργείο να του σβήσουν το βόμβο από τον εγκέφαλο του αυτοκινήτου). Να μη μιλήσω για την αλλαγή λωρίδας ή τη στροφή χωρίς να έχουν βγάλει φλας (με βασικούς θύτες τους οδηγούς ταξί), τη στάση χωρίς αλάρμ (πάλι οι προαναφερόμενοι κατέχουν τα πρωτεία), την οδήγηση και ταυτόχρονη πληκτρολόγηση γραπτού μηνύματος στο κινητό, το παρκάρισμα σε χώρους που δεν επιτρέπεται, το διπλοπαρκάρισμα, την οδήγηση με 50χλμ στην αριστερή λωρίδα της Εθνικής, την οδήγηση με 150χλμ μέσα στην πόλη, το προσπέρασμα από δεξιά, την οδήγηση στην emergency lane, την παραβίαση STOP και την παραβίαση ερυθρού σηματοδότη. Need I say more? ONLY IN GREECE.
Πριν μερικά χρόνια, πολλά από τα παραπάνω παραπτώματα τα απέδιδα κυρίως σε πιο ηλικιωμένους οδηγούς ή τους πιο άπειρους με το συμπαθές Ν στο πίσω τζάμι. Θεωρούσα αδιανόητο οι σημερινοί νέοι, με παιδεία και ευσυνειδησία να μη σέβονται τις θεμελιώδεις αρχές του ΚΟΚ και δικαιολογούσα τον 60χρονο θείο ή τον 70χρονο παππού μου που αμφότεροι δε φορούσαν ποτέ ζώνη και αμφότεροι δεν ξέρανε τι σημαίνει STOP και προτεραιότητα, γιατί απλούστατα όταν είχαν πάρει δίπλωμα το 1900, στην Αθήνα είχε μόνο κάρα με άλογα. Αλλά, όχι, ρε φίλε, να είσαι 30-35 χρονών και να θεωρείς τον εαυτό σου τρελλό μάγκα που δεν έχεις ανάγκη τη ζώνη ή που θεωρείς πως είσαι τέτοια οδηγάρα και με τέτοια αντανακλαστικά (συν του ότι όπως όλοι οι Έλληνες, εσύ έχεις ΤΗΝ αμαξάρα και οι άλλοι τα σαράβαλα) που ξέρεις από ελιγμούς και που εσύ δε θα τρακάρεις. Sorry αγάπη μου, αλλά αν δεν κάνω λάθος εσύ έγινες pizza πριν 3 χρόνια όταν ο άλλος πέρασε με κόκκινο, κι ακόμα περιμένεις το δικαστήριο για την αποζημίωση.
Είμαστε απλά απίστευτος λαός. Κάθε οικογένεια έχει 4 αμάξια και 4 εν δυνάμει δολοφόνους. Γιατί, δεν είναι θέμα ηλικίας, ούτε θέμα φύλου. Κάτσε να μετρήσεις πόσοι γύρω σου είναι οι λεγόμενοι οδηγοί του Σαββατοκύριακου, κοινώς αυτοί που βολάν πιάνουν μόνο Κυριακή πρωί για καμιά εκδρομή. Μανούλα μου, εγώ αυτούς τους φοβάμαι κάργα. Μέτρα μετά πόσοι υπερ-ήλικες πεισματικά οδηγούν ακόμα στα 80 τους, με καταρράκτη, πάρκινσον και βηματοδότη. Βάλε τους χιλιάδες 18χρονους στους οποίους οι ανεγκέφαλοι γονείς αγοράζουν κάτι αμαξάκια σκοτώστρες τύπου vts & gti. Βάλε και τους επαγγελματίες (τους ταξιτζήδες, τους οδηγούς αστικών λεωφορείων και τους νταλικέρηδες) που οδηγούν λες και οι δρόμοι τους ανήκουν. Και τέλος, τους βουκόλους που οδηγούν στην πρωτεύουσα λες και είναι στο χωριό τους με το τρακτέρ. Ορίστε, κι αναρωτιόμουν μετά γιατί στις 5 ώρες που ήμουν στο νοσοκομείο φέρανε τόσα περιστατικά από τροχαία. Και δεν ήταν καν Κυριακή και δεν είχαμε καν έξοδο του Πάσχα.
Το σύστημα χωλαίνει βέβαια κι από αλλού. Έχουμε ένα οδικό δίκτυο που παραπέμπει σε Αφγανιστάν και οδηγείς στην Εθνική κάνοντας ιππασία ή παίζοντας ναρκαλιευτή, για να αποφύγεις τις γούβες. Έχουμε ελεεινή οδική σήμανση. Η τροχαία κάνει τα στραβά μάτια σε άπειρα παραπτώματα και θυμάται να βγαίνει τσάρκα μόνο για είσπραξη. Τα πρόστιμα σβήνονται γιατί όλοι έχουν "μέσον". Και κοινώς επικτρατεί η αντιμετώπιση του ωχαδερφισμού, σε όλα τα επίπεδα. Παραπονιόμαστε για τα υπέρογκα ποσά που δίνουμε στα διόδια, αλλά άνθρωποι γίναμε μόνο μέ την Αττική Οδό. Και σε αυτό είμαι υπέρ, άντε γιατί και πολύ αργήσαμε με την ανάθεση σε ιδιώτες της αναβάθμισης των εθνικών οδών. Γιατί άμα περιμέναμε με το τσάμπα και τα κομματόσκυλα, τον πούλο.
Και κλείνοντας για σήμερα, έχω να σας δώσω λίγο food for thought για τη μάχη των φύλων. Για χρόνια υπήρχε η αντίληψη πως οι γυναίκες οδηγοί είναι τραγικές και κάκιστες. Προς όλους τους υπερχειλισμένους από τεστοστερόνη φίλους μου έχω να δώσω παραπομπή σε επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης που αποδεικνύουν στατιστικά πως οι γυναίκες εμπλέκονται σε λιγότερα ατυχήματα από ότι οι άνδρες, οδηγούν με περισσότερη σύνεση και λιγότερες αυτοκαταστροφικές ορμές και λαμβάνουν λιγότερα (έως και μηδενικά) πρόστιμα για παραβιάσεις του ΚΟΚ. Τώρα, αν εξακολουθείτε να πιστεύετε πως η θέση μας είναι στην κουζίνα να πλένουμε τα πιάτα σας, think again. Εγώ προσωπικά έχω πλυντήριο και κάτι ατάλαντους γκαζοφονιάδες τους έχω στείλει σπίτια τους. Φιλιά.

2 σχόλια:

  1. οδηγικη παιδεια δεν υπαρχει στην Ελλαδα..απ τη στιγμη που δεν σου μαθαινουν ελιγμους αποφυγης και ελεγχο φρεναρισματος, δεν μπορουμε να ζηταμε πολλα απο οδηγους που εχουν παρει διπλωμα απ το σπιτι..απλα αν προσεχουμε μια για τον ευατο μας πρεπει να προσεχουμε και αλλη μια και για τους αλλους..ανοιξες μεγαλο θεμα και χρειαζονται μερες γραψιματος!!
    ο γαμπρος σου..μηπως πηγαινε γρηγορα?μηπως εκανε αποτομους ελιγμους? μηπως δεν κραταγε αποσταση απ το προπορευομενο οχημα? μηπως την ειχε δει παγκοσμιος? μηπως κινουνταν αναμεσα απο αυτοικινητα?...δε λεω οτι φταιει...αλλα οταν οδηγας και αυτοκινητο και μηχανη ξερεις πανω κατω την αντιδραση των οχηματων στο δρομο..πιστευω οτι εχει ς την ανεση να προβλεψεις μια επικυνδινη στιγμη...εκτος αν καποιος σου βγει απο Stop!!....μην ξεχναμε..εδω ειναι elladistan.. και θελουμε πολυ ακομα να ξυπνησουμε!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο γαμπρούλης πήγαινε με 40χλμ στην Πειραιώς και οι παλιο-Σκοπιανοί (ορίστε, ομολόγησα την προέλευση) κάνανε παράνομη αναστροφή. Οδηγούσε ένα Piaggio Carnaby που έγινε μπίλιες από το Matiz των "Μακεδόνων". Ελλαδιστάν - Skopjie 0-1

    ΑπάντησηΔιαγραφή