Δευτέρα 12 Ιουλίου 2010

Μεγάλες τραγωδίες



Είναι απίστευτο πόσο διαφορετική εντύπωση μπορεί να κάνει η ίδια παράσταση σε δυο ανθρώπους. Μιλώντας σήμερα με την κολλητή για το πώς μας φάνηκε ο Oιδίποδας με πρωταγωνιστή τον φέρελπι Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, εγώ ξεκίνησα να μιλάω διθυραμβικά για να με διακόψει η φιλενάδα και με στόμφο να μου πει πως η ερμηνεία του της φάνηκε εντελώς flat. Εγώ να γράφω σε μήνυμα στο msn με κεφαλαία πως ήταν Κ-Α-Τ-Α-Π-Λ-Η-Κ-Τ-Ι-Κ-Ο-Σ, κι εκείνη να γράφει στο status της πως τον βρήκε πολύ λίγο μπροστά στο μεγάλο και δυσθεώρητο Κιμούλη. Εμένα πάλι, γιατί ηθοποιοί σαν τον Κιμούλη μου φαίνονται οικτροί, γιατί δεν κάνουν τίποτα άλλο από το να παίζουν τον εαυτό τους; Είναι όπως ο Φασουλής πάντα κάνει την περσόνα Φασουλή και ο Ρώμας πάντα τον υπερβολικό gay Ρώμα, δεν έχουν την ικανότητα να αποδώσουν κάποιο άλλο πρόσωπο. Αυτό και μόνο κάνει την προσπάθεια νεώτερων ή πιο άπειρων ηθοποιών ακόμα πιο αξιέπαινη. Εγώ, προσωπικά, την Παρασκευή δεν αντίκρυσα κανένα ζεν πρεμιέ από τις σειρές του Παπακαλιάτη, ούτε τον παρουσιαστή του Survivor. Είδα έναν νέο που απέπνεε δυναμισμό και σιγουριά να ενσαρκώνει ένα τραγικό ήρωα, με την ίδια σοβαρότητα και συνέπεια που επέδειξε απέναντι στο ρόλο του Τιντλ στο Sleuth. Οπότε, αγαπημένη μου φιλενάδα, εις απάντηση του δικού σου "Κιμούλης - Μαρκουλάκης : 5-0" θα σου πρότεινα να αναζητήσεις καμιά βιντεοσκόπηση της παράστασης του χειμώνα, για να δούμε αν θα έχεις την ίδια άποψη και μετά.
Και σύμφωνους θα βρει με αυτή τη θέση και όλους τους θεατές που βρέθηκαν στον αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου την Παρασκευή, που τον αποθέωσαν. Κι αυτόν και φυσικά και την Καριοφυλιά Καραμπέτη, βέβαια ο ρόλος της Ιοκάστης όντας ούτως ή αλλως περιορισμένος στο συγκεκριμένο έργο δεν της έδωσε τη δυνατότητα να αναπτύξει πλήρως το ταλέντο της. Και για αυτήν είχα πάντα ανάμεικτα συναισθήματα, την είχα βρει σε πολλές παραστάσεις κάπως υπερβολική στην έκφραση, προχθές, όμως, ήταν απλά just.  Γενικά, ψεγάδια δεν έχω να πω για τον Οιδίποδα του Σπύρου Ευαγγελάτου, ούτε για τη σκηνοθεσία, ούτε για την απόδοση του κειμένου. Ίσα ίσα που και η δραματικότητα του Χορού παραουσιάστηκε με αρτιότητα και τα υπόλοιπα μέλη του θιάσου απέδωσαν τα μάλα. Μας προσέφεραν πολύ καλό θέαμα, σεβάστηκαν την ιερότητα του χώρου κι έπεισαν ακόμα και τους πιο δύσκολους ή δυσκίνητους πως άξιζε η δίωρη διαδρομή μέχρι την Επίδαυρο αλλά και ότι τα χρήματα τους έπιασαν τόπο. Και το κατάμεστο θέατρο υπήρξε απόδειξη πως το φιλοθέαμων κοινό είναι διατεθειμένο να δώσει 40-50 ευρώ για κάτι τόσο αξιόλογο, ακόμα και σε δύσκολες οικονομικά συγκυρίες.
Και μιλώντας για το τίμημα των εισιτηρίων, καιρό τώρα ήθελα να γράψω για τον εμπαιγμό ενάντια στο ελληνικό κοινό που στοιχειοθετεί η στάση και η νοοτροπία των διοργανωτών θεαμάτων κι εκδηλώσεων να κοστολογούν την είσοδο με υπέρογκα ποσά, που μπορεί όπως στην προαναφερθείσα περίπτωση να δικαιολογούνται από την ποιότητα της παράστασης και της παραγωγής, δεν παύουν, όμως, να προκαλούν πονοκέφαλο στην τσέπη του Έλληνα. Δηλαδή, δεν μπορεί να έχει καθιερωθεί ταρίφα 40-45 ευρώ για να πας να ακούσεις  ένα ξένο συγκρότημα στο Λυκαβητό, είτε είναι οι αξιαγάπητοι Pink Martini που παρακολούθησα την περασμένη Τετάρτη, είτε είναι οι Cranberies που θα ακούσω μεθαύριο. Είναι πολλά τα λεφτά, Άρη. Και από 70 σε Beyonce, Aerosmith και U2, κατοστάρες πρόπερσυ στη Madonna και στον George Micheal στα 40άρια της Επιδαύρου.
Δηλαδή, έλεος. Ζητείστε κύριε Ντέμη μας κάνα φθηνότερο αντίτιμο, δεν είναι ανάγκη να βγάλετε τώρα λεφτά εις βάρος μας. Τόσα χρόνια τόσα και τόσα σας έσκαγαν οι χορηγοί της φανέλας της ΑΕΚ και η σύζυγος σας θεωρώ πως βγάζει κέρδη ακόμα κι από τα γαρύφαλλα που πετάνε οι θαμώνες στο νυχτερινό μαγαζί που εμφανίζεται. Δε χάθηκε ο κόσμος να δούμε και κάνα συγκρότημα με τιμή εισιτηρίου στα 20-25 ευρώ όπως οι συναυλίες Ελλήνων καλλιτεχνών. Και οι κύριοι του Εθνικού Θεάτρου, κι αυτοί αν γίνεται να δείξουν σύνεση, στο κάτω κάτω δημόσιοι υπάλληλοι είναι, δεν μπορούν να καταλάβουν τη δίψα και του μεροκαματιάρη να δει μια παράσταση της προκοπής χωρίς να πληρώσει το μισό του μηνιάτικο;  Άσε που η βενζίνη για να πάμε εκεί κάτω είναι όσο ακόμα ένα εισιτήριο! Τραγικό!

2 σχόλια:

  1. eixa thn entypwsh pws o U2 htan 'kanonismenoi' xaaaxaxa

    Y

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κύριε "Ανώνυμε",
    Οι U2 είναι "κανονισμένοι" φυσικά, αυτό όμως δεν αναιρεί το γεγονός ότι είχα ήδη αγοράσει εισιτήριο για την arena.
    Σας φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή