Τρίτη 14 Απριλίου 2009

Η εποπτεία των Ουγκ

Αναρωτιέμαι σε τι χώρα ζούμε, δηλαδή ώρες ώρες έχω την εντύπωση πως με περιτριγυρίζουν Ουγκ! Κυριακή μεσημεροαπόγευμα, επιστρέφω από γεύμα σε οικογενειακή ταβέρνα-ο-χώρος-διατείθεται-για-συνεστιάσεις στην ευρύτερη περιοχή Ελευσίνος - Ασπρόπυργου (ναι ναι) και τσουπ πέφτω σε μπλόκο για αλκοτεστ. Πολύ ωραία λέω μέσα μου, δε σταμάτησαν την αδερφή μου με τον άντρα της, ούτε τους κουμπάρους τους που ήταν τα 2 προπορευόμενα οχήματα, αλλά εμένα! Εμ, βέβαια, ποιον θα σταμάταγαν; Τους οικογενειάρχες; Όχι, φυσικά! Την κοπελιά που είναι μόνη στο διθέσιο, που δεν μπορεί, σίγουρα τα έχει τσούξει και σίγουρο το έχουμε το προστιμάκι.
Για κακή τους τύχη, όμως, φοράω ζώνη, δεν έχω πιει στάλα (δε μου αρέσει το λευκό κρασί κι η παρέα έπινε μόνο λευκό), περνάω το αλκοτεστ, διαθέτω δίπλωμα, ταυτότητα, άδεια, η ασφάλεια μου είναι πληρωμένη, το σήμα μου το έχω κολλήσει στο παρμπριζ και η κάρτα καυσαερίων είναι ακόμα σε ισχύ. Ωχ τη βάψαμε, δεν έχει easter bonus από δαύτη. Το δαιμόνιο όργανο πρέπει πάραυτα να βρει μια αφορμή για να μου σερβίρει το μαγικό χαρτάκι. Παίρνει τα έγγραφα μου, τα λιβανίζει, τα κοιτάζει από εδώ, τα κοιτάζει από εκεί και... "δεσποινίς μου, πρέπει να σου επιβάλλω πρόστιμο! Το δίπλωμα σου αναφέρει ότι οδηγείς με γυαλιά κι απ'ότι βλέπω δε φοράς". Εύγε, τσακάλι μου! Φταίω εγώ που με πιάνει κρίση ειλικρίνειας και ενημερώνω το όργανο πως έχω κάνει εγχείριση laser πριν 8 χρόνια για να απαλλαχθώ από τη μυωπία. "Και, τι είμαι εγώ, οφθαλμίατρος;" εκρήγνειται το όργανο. Όχι, δεν είσαι οφθαλμίατρος, αλλά ρε ζώον, αν ήθελα να σε κοροιδέψω θα σου έλεγα πως φοράω φακούς επαφής ή ότι έχω γυαλιά ηλίου πολυεστιακά, να σε δω εκεί ξεφτέρι μου πως θα εξακρίβωνες τη μυωπία.
Τεσπά, από μια άποψη είχε ψιλο-δίκιο, ίσως να όφειλα να έχω αλλάξει το δίπλωμα μου από το 2001. Το θέμα είναι ότι το όργανο δεν είχε ιδέα πως έπρεπε να δράσει την εν λόγω στιγμή, οπότε με αφήνει στην αναμονή για ένα τέταρτο μέχρι να πάει να πάρει σήμα από τα κεντρικά για το ποσόν του προστίμου. Περνάει λοιπόν το τέταρτο και κανείς από τα υπόλοιπα παρακείμενα όργανα (6-7 τον αριθμό) δεν ασχολείται μαζί μου, αλλά επίσης δε σταματούν ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑ ΑΛΛΟ ΟΧΗΜΑ για να κάνουν αλκοτεστ σε άλλους οδηγούς. Κάθονται και συζητούν προφανώς για τα πόσα γκολάκια θα ρίξει ο γαύρος στη Λάρισα (είπαμε, ήταν ακόμα μεσημεροαπόγευμα, δεν είχε αρχίσει ακόμα ο "αγών"). Το "δικό μου" όργανο επιστρέφει με καινούρια ατάκα: "σε έχω ξανασταματήσει εσένα, ε;" Ναι, ρε μεγάλε, κάθε Κυριακή τρώω παϊδάκια εδώ τριγύρω και μετά αρχίζω τα κολλίδια στην κεντρική πλατεία. Τι λέει, ρε το άτομο! Συνεχίζει ο δικός μου: "το πρόστιμο είναι 200 ευρώ και πρέπει να το επιβάλλω γιατί εγώ δεν είμαι οφθαλμίατρος να σε βάλω να μου διαβάζεις πινακίδες από μακριά". Τι μας λες, καινούρια μέθοδος για την εξακρίβωση διαθλαστικών ανωμαλιών, διαβάζεις πινακίδες από μακριά!
Δε μιλάω, περιμένω ενόσω βράζω μέσα μου καθότι έχω πλέον επιβεβαιώσει τις υποψίες μου: το όργανο θέλει πάση θυσία δώρο Πάσχα. Ακούω τις ασυναρτησίες του περί Κ.Ο.Κ. και ρωτάω με αφέλεια: "δηλαδή, ο Κ.Ο.Κ λέει ότι επειδή δεν έχω αλλάξει το δίπλωμα μου, πρέπει να πληρώσω 200 ευρώ;" Απάντηση : "Δεν υπάρχει σχετικό άρθρο, αλλά τέτοιες παραβάσεις τόσο κοστίζουν". Μπουαχαχαχαχα κακό κράτος, ξέχασες στον τιμοκατάλογο easter bonus for traffic wardens να προβλέψεις και το ποσόν που αρμόζει σε όσους μύωπες βρήκανε το φως τους αλλά δεν εδέησαν να σκάσουν εκ νέου τα 100 ευρώ παράβολα για τους ιατρούς και το ταμείο του Υ.Μ.Ε. μόνο και μόνο για να διαγραφεί το "φοράει γυαλιά" από τις παρατηρήσεις στην τελευταία σελίδα της άδειας οδήγησης.
Έχει ήδη περάσει το 20λεπτο και το όργανο ακόμα το παλεύει μέσα του, να κόψω κλήση, να μην κόψω... Και δε λέω, αν είμαι λάθος, κόφτην να τελειώνουμε, να πάω εγώ στην ευχή του θεού κι εσύ να κάνεις και κάνα ακόμα αλκοτεστ μπας και πιάσεις κάναν μεθυσμένο ή τελοσπάντων μερικούς σαν κι εμένα και βγάλεις έτσι τα έξοδα της επικείμενης εκδρομής σου στο Κολοκοτρωνίτσι, μεθαύριο Μ. Πέμπτη. Αλλά, πουλάκι, μου δεν είσαι και 100% σίγουρος ότι το παράπτωμα μου επιφέρει ποινή 200 ευρώ, δεν είσαι καν σίγουρος ότι υπάρχει παράπτωμα και όση ώρα με κρατούσες στην άκρη του δρόμου για να "μιλήσεις με τα κεντρικά", πιστεύω πως απλά δεν μπορούσες να παραδεχτείς ότι θα με έδιωχνες χωρίς τελικά να έχεις κάνει είσπραξη.
Η λύτρωση εν τέλει ήρθε από έτερο όργανο (θήλυ εις το φύλον) το οποίο ενδιαφέρεται για την εγχείριση laser στα μάτια και ζητά στοιχεία του γιατρού μου. Αφού, λοιπόν λαμβάνει τις σχετικές πληροφορίες, το "θηλυκό" όργανο μου επιστρέφει τα προσωπικά έγγραφα και μου δίνει άδεια αναχώρησης με το πρόσταγμα "και... προσοχή στο δρόμο". Ναι, σπεύδω να σκεφτώ μέσα μου, προσοχή στους Ουγκ που διαφυλάσσουν την κοινή τάξη. Πάσχα έρχεται, θα γεμίσουν οι δρόμοι από δαύτους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου